Orașele din România în care te plimbi cu autobuze electrice: zeci de bucăți, deja comandate

de: Mădălina Bahrim
16 04. 2021

Ministerul Dezvoltării a lansat o licitație cu finanțare europeană pentru dotarea transportului public din România cu autobuze electrice. Licitația a fost câștigată de producătorul polonez Solaris, care urmează să livreze în țara noastră 120 de autobuzele electrice.

Conform licitației câștigate, Solaris va distribui 120 de autobuze, în șase mari orașe din România. Orașele care vor beneficia de un transport în comun verde, sunt: Iași, Suceava, Sibiu, Sighetu Marmației, Pitești și Târgu Mureș.

La Iași vor ajunge 20 de autobuze electrice. Valoarea achiziției în acest caz fiind de 51,6 milioane lei, fără TVA. De asemenea, la Suceava vor ajunge 15 autobuze, la Sibiu 9, la Sighetu Marmației 7, la Pitești 40 și la Târgu Mureș 32 de autobuze electrice care vor deservi transportul public urban, contribuind la diminuarea noxelor atmosferice degajate de traficul rutier.

Primele autobuze vor ajunge la începutul anului viitor, chiar dacă graficul de livrare este mult mai permisiv, de 24 de luni, transmite compania.

Autobuzele au o capacitate de 30 de persoane pe scaune

Licitația era organizată nu doar pe șase orașe, ci pe șapte, iar producătorul polonez a participat la toate cele șapte orașe, doar că în cazul celuilalt oraș, autoritatea centrală nu a anunțat încă ce companie și-a adjudecat contractul. Conform Economedia, care citează surse apropiate licitației, parteneriatul dintre Anadolu Automobil Rom și SOR (Cehia) ar fi în pole-position. Orașul al șaptelea este Slatina, unde ar trebui să ajungă alte 8 autobuze electrice.

Autobuzele electrice produse de Solaris au următoarele caracteristici tehnice: au o lungime de 12 metri și o capacitate de 82 de pasageri, dintre care 30 sunt pe scaune. De asemenea, autobuzele vor avea toate dotările care sunt disponibile astăzi. Întreaga achiziție inițiată de Minister are o valoare estimată de peste 360 milioane lei, fără TVA.

Licitația a prevăzut, de asemenea, acolo unde era cazul, și înființarea de stații electrice de încărcare lentă (pe timp de noapte, în maximum 6 ore) și rapidă.